Inkubator Przedsiębiorczości

Nowoczesna, przestronna i bardzo funkcjonalna – tak prezentuje się siedziba Bielawskiego Inkubatora Przedsiębiorczości. Patrząc na to, co oferuje budynek przy ulicy Wolności 24 trudno się oprzeć wrażeniu, że jest to idealne miejsce do rozpoczęcia i prowadzenia działalności gospodarczej.

 

 

Projekt „Bielawski Inkubator Przedsiębiorczości” współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z budżetu państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.

Na jego realizację Bielawska Agencja Rozwoju Lokalnego Spółka z o.o. podpisała w dniu 17 września 2010 roku umowę finansową z Zarządem Województwa Dolnośląskiego na dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 priorytet nr 1 „Wsparcie konkurencyjności dolnośląskich przedsiębiorstw, działanie nr 1.4 „Infrastruktura wspierająca innowacyjność i przedsiębiorczość w regionie” ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Budżetu Państwa. Umowa przewidywała dofinansowanie w wysokości 39,99% wartości projektu netto.

W wyniku procedur udzielenia zamówienia publicznego na wykonanie robót budowlanych, wartość projektu uległa obniżeniu z 8,4 mln PLN do kwoty 5 653 690,35 PLN. Wartość dofinansowania z Unii Europejskiej wyniosła 1 554 994,14 PLN, z budżetu państwa 233 tys. PLN.

Idea stworzenia inkubatora przedsiębiorczości w Bielawie powstała w odpowiedzi na całkowitą likwidację przemysłu bawełnianego w latach 2005-2009 oraz główny problem społeczno-gospodarczy miasta – wysokie bezrobocie i brak endogenicznego mechanizmu wpierającego aktywność gospodarczą mieszkańców. Kilkukrotne próby zdobycia wsparcia finansowego z różnych źródeł zostały uwieńczone sukcesem.

W wyniku realizacji projektu przeprowadzono kompleksową modernizację i przystosowanie obiektu biurowego po byłych zakładach bawełnianych Bieltex, położonego w Bielawie przy ul. Wolności 24, do pełnienia funkcji inkubatora przedsiębiorczości. Całkowita powierzchnia Inkubatora to 2635,72 m2, w tym powierzchnia pod wynajem produkcyjno-usługowa to 1270,33 m2 i obejmuje 21 lokali o powierzchni od 26,91 do 196,83 m2. Zakres modernizacji objął całkowitą przebudowę układu pomieszczeń, wymianę instalacji elektrycznej i sanitarnej, wykonanie termomodernizacji ścian zewnętrznych stolarki okiennej i drzwiowej, wykonanie windy towarowo-osobowej komunikującej wszystkie 5 poziomów obiektu. Na każdym z trzech pięter użytkowych (biurowych) wykonany został węzeł sanitarny z szatniami i pokojem śniadań.

 

Przygotowano także 2 sale konferencyjne o powierzchniach 28,80 i 53,15 m2 na 10 i 50 osób. Nasza duża sala konferencyjna wyposażona jest w cały sprzęt niezbędny przy profesjonalnej prezentacji, w tym m.in. projektor multimedialny, system nagłośnienia oraz tablicę interaktywną z systemem onfinity. W obydwóch salach dostępna jest również sieć internetowa, z której można korzystać bez żadnych ograniczeń. Wśród sal konferencyjnych dostępnych w Powiecie nasza wyróżnia się m.in. tym, że cały ten sprzęt udostępniamy bez dodatkowych opłat. W pomieszczeniach tych są prowadzone szkolenia dla inkubowanych podmiotów, spotkania przedsiębiorców z kontrahentami, szkolenia wewnętrzne dla pracowników czy też działalność komercyjna.

Budynek Inkubatora posiada: własną kotłownię na biopaliwo, instalację alarmową, jest dozorowany a codziennie pomieszczenia wspólne obiektu są sprzątane przez wyspecjalizowaną firmę. Na zewnątrz budynku znajduje się 25 miejsc parkingowych oraz stanowiska dla rowerów. Tylko u nas znajdziecie Państwo najniższe ceny najmu a przedsiębiorcy objęci programem inkubacji mogą korzystać z preferencyjnych stawek najmu lokali użytkowych (progresywnie od 2,50 zł/m2) przez okres 3 lat.

 

Wszelkie dodatkowe informacje dostępne są w biurze Inkubatora:

Ireneusz Rogalski

ul. Wolności 24

58-260 Bielawa

tel. 74-645-22-88

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

.